Poradnik dobrego konsumenta. 7 wskazówek

0
103
Rate this post

Z pewnością nieraz dałeś nabić się w przysłowiową butelkę, robiąc zakupy w sklepie. Sprzedawcy starali Ci się wcisnąć towary, których nie chciałeś, byłeś nachalnie pytanie „Czy podać coś jeszcze” oraz nieustannie atakowały Cię slogany reklamowe umieszczone w każdym możliwym punkcie sklepu. Niejednokrotnie ulegałeś, a tym samym wydawałeś pieniądze na rzeczy, które były Ci kompletnie niepotrzebne.

Czas z tym skończyć! Zakupy także mogą być (a nawet powinny być!) sposobnością do podejmowania racjonalnych decyzji. Traktuj je jak inwestycję! Jak zatem być dobrym konsumentem?

Oto 7 żelaznych wskazówek , których musisz się trzymać w czasie robienia zakupów.

1. Rozglądaj się!

Zanim coś kupisz porozglądaj się w różnych innych miejscach – być może uda Ci się kupić taniej. Szczególnie jest to bardzo ważne w przypadku drogich produktów. Odwiedzenie kilku sklepów więcej, pozwala zaoszczędzić sporo pieniędzy, gdyż często można natrafić na różnego rodzaju promocje.

2. Nie daj się nabrać!

Uważaj, by reklama lub atrakcyjny wygląd produktu nie przyćmił Twojego zdrowego oglądu sytuacji. Reklamy naprawdę potrafią być bardzo skuteczne. Gdyby nie były to nikt by za nie nie płacił. Przedsiębiorstwa potrafią wydawać ogromne ilości pieniędzy na profesjonalne kampanie reklamowe, które potem skutkują gigantycznym zwiększeniem przychodów ze sprzedaży. Często podświadomie ulegasz perswazji płynącej z reklamy. Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu, ale Ty nie musisz w tym dźwiganiu uczestniczyć.

ZOBACZ: Jak wyłączyć reklamy na Facebooku

3. Nie wyrzucaj!

Nigdy, przenigdy nie wyrzucaj paragonu, rachunku, pokwitowania czy też faktury za zakupiony towar. Takie rzeczy są niezbędne podczas reklamacji lub w czasie zwrotu towaru u sprzedawcy. Gdy tylko kupujesz coś droższego, pamiętaj zawsze o tym, by zabrać paragon i schować w bezpiecznym miejscu. Taki dokument to Twoja jedyna linia obrony podczas próby wymiany wadliwego towaru.

4. Przymierzaj!

Jeżeli to tylko możliwe to staraj się przymierzać ubrania przed zakupem. Pozwoli to na oszczędność Twojego cennego czasu oraz zapobiegnie problemom z czasochłonną, niejednokrotnie, reklamacją. Oczywiście w przypadku sklepów internetowych lub portali aukcyjnych fizyczna możliwość przymiarki nie istnieje, ale zawsze są podane wymiary (bardzo dokładne) kupowanej rzeczy. Możesz spróbować je odtworzyć na sobie. Zawsze istnieje także możliwość odesłania towaru. Masz na to 10 dni.

ZOBACZ: Jeden kredyt zamiast kilku. Czy to możliwe?