Przy zakupie drogich rzeczy pamiętaj o tym, by przeczytać warunki gwarancji i ewentualnych zwrotów. Wielu ludzi nie czyta żadnych umów, regulaminów itp. dokumentów z czego później wynika wiele problemów. By zapobiec tym sytuacjom staraj się czytać i zgłaszać swoje ewentualne sugestie i pytania sprzedawcy. Nigdy nie podejmuj decyzji, co do której nie masz stu procentowej pewności.
6. Nie bój się!
Gdy masz problem z zakupionymi rzeczami nie bój się udać do sprzedawcy, by wyjaśnić powstały problem. Większość ludzi machnie ręką i porzuci sprawę. To poważny błąd! Doradca w sklepie jest od tego, by Ci pomóc i rozwiązywać Twoje problemy. Sprzęt nie działa? A może po prostu nie potrafisz go używać? Idź do sklepu, by zostały rozwiane Twoje wątpliwości! Pamiętaj o tym, że dyskusja ze sprzedawcą powinna być prowadzona w sposób kulturalny. Tego samego oczekuj od sprzedawcy. W razie jakichkolwiek problemów skontaktuj się z kierownikiem sklepu.
ZOBACZ: Nie polecam książki Kiyosakiego
7. Dzwoń i pisz!
Nie miej oporów, by swoje problemy z nieuczciwymi sprzedawcami konsultować z rzecznikami praw konsumentów. Zgodnie z obowiązującym prawem, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Natomiast w sprawach indywidualnych, bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać m.in. u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Więcej informacji znajdziesz tutaj.